söndag 1 mars 2009

FotoTriss...

Temat för FotoTrissen idag är Bokstaven F eller T. Är nyligen hemkommen från en semesterresa i Beijing med färska foton, så naturligvis blir det enbart foton från Fjärran Östern.
Valde bokstaven F och på den första bilden ser ni Beijings Flygplats, som för närvarande är världens största. Den andra bilden illustrerar Föroreningar. Antalet fordon som trafikerar gatorna i Beijing går inte att ens föreställa sig. Smogen som ibland ligger tung över staden får en hel del männsikor att välja munskydd, liksom den unga kvinna på bilden. Slutligen visar den sista bilden Fönsterplats. Åkte en trehjulig mopedtaxi kors och tvärs på Beijings livligt trafikerade gator och hade då denna utsikt genom sidofönstret. En totalt annorlunda och livsfarlig färd kan jag lova!


25 kommentarer:

  1. Fin trissblandning på F-temat. Jo man kan tänka sig att jättelandet Kina får en hel del problem att kämpa med när det ska upp i vår standard.

    SvaraRadera
  2. Fina bilder men jag tror att jag håller på föroreningarna idag, det är kusligt.

    SvaraRadera
  3. Fint, finurlig och fyndigt! Otäckt är det med föroreningar som är så stora att man behöver munskydd. Vart är vi på väg? /Anette

    SvaraRadera
  4. Verkligt bra lösning på F, föroreningarna blir min favorit om man nu kan säga det om en sådan sak, men det är väldigt tänkvärt!

    annette

    SvaraRadera
  5. Mycket intressanta bilder !!! Sista är min favorit !

    SvaraRadera
  6. Tänkvärda bilder på F. Din fönsterplats-bild blir min favorit här hos dig.
    Ha en skön söndag! Kramis

    SvaraRadera
  7. Kul med f-bilder från Peking! Åh vad du får mig att längta till vår resa i början av april! Har du några extra bra tips på något som måste ses eller något bra shoppingställe - så tar jag TACKSAMT emot alla tips jag kan få! KRAM!

    SvaraRadera
  8. Hej!

    Vad kul att få se bilder från andra världar, jättebra bilder med annorlunda tänk.

    Skön söndag önskar jag dej

    Irene

    SvaraRadera
  9. Fönsterplats -lyckad.
    Och oj vad många flygplatser man varit på, hade varit läckert att se ett plan genom en ruta.
    /MB

    SvaraRadera
  10. Jag väljer flygplatsbilden, för snart ska jag befinna mej på en sån, men inte i Kina.Det blir Arlanda o Frankfurt för mej.
    Otäckt med föroreningarna!

    SvaraRadera
  11. Fin tolkning där flygplatsen blir min favorit. :)
    Ha en fin söndag.

    SvaraRadera
  12. Trevliga bilder du visar oss.
    Svårt att välja en favorit.
    Klems Synne.

    SvaraRadera
  13. Spännande bilder.Kan tänka mig att det är många lite klyvna upplevelser du tar med dig från detta land.Skulle varit kul och rest dit för 10-15 år sedan innan de byggt sönder landet.Måste ha varit enorma kontraster.
    Andra foto berör mest med tanke på motivet!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  14. Älskar dina foton.. föroreningar eller inte, men bilderna är så passande denna dag..
    Ha de gott/Pialotta

    SvaraRadera
  15. Perfekt f-bilder!
    Bejing... vill också åka dit! Vilken upplevelse!

    SvaraRadera
  16. Verkligen en fin flygplats, ser fräsch ut. Så härligt med en Kinaresa/Lis

    SvaraRadera
  17. Härliga bilder, ett stort land pch en massa föroreningar. Skönt att vi inte behöver munskydd.

    Amanda Andersson

    SvaraRadera
  18. Skönt att slippa munskyddet. Flygplatsen blir min favorit.

    SvaraRadera
  19. Härliga bilder från ett fjärran land =)

    SvaraRadera
  20. Hej Pia!
    Vad roligt att se lite färska Beijingbilder. Gillar flygplatsbilden bäst.
    Gissar att ni hade det kanon...
    kram

    SvaraRadera
  21. Mycket passande bilder till F-temat. Gillar dem alla tre, men flygplatsbilden blir favoriten.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  22. Man får en klump i halsen av din andra bild, där växer barn upp.

    SvaraRadera
  23. Åh, vilken upplevelse en kinaresa måste vara!!! :-) Fast det är ju för hemskt med alla luftföroreningarna... :-/

    SvaraRadera
  24. Vad kul att se bilder från Kina!!
    Men det vänder sig lie i magen av att se munskyddet!!
    =)

    SvaraRadera
  25. Här var det Kina för hela slanten, men ändå så olika och fungerar bra i denna f-triss! Flygplatser ser ganska lika ut över hela jorden, verkar det som. Är kvinnan med munskyddet taget utanför flygplatsen? Ser resväskor... Gillar fönsterplatsfotot. Det är mest nacken på herren framför och lite suddig utsikt. Sådana foton hamnar man gärna med under bussresor som turist. Inte alltid bussen stannar och man får kliva ut (ofta vid utvalda motivplatser, småtrist). Men det är charmigt, så det får min röst.

    SvaraRadera